Servicii

Cu ce te pot ajuta

Consultanță și analiză financiară

Ciclurile economice ale companiei sunt în general în trei etape: creștere, consolidare și declin. Pentru a performa în toate cele trei momente este necesar să se ia în calcul analiza structurală a companiei pe mai multe arii, dintre cele mai importante fiind: echilibrul financiar, performanța financiară și fluxul de numerar.  

Analiza echilibrului financiar al companiei

Echilibrul financiar reflectă capacitatea companiei de a-și onora plățile obișnuite către terții care asigură desfășurarea activității curente. Indicatori precum fondul de rulment sau capitalul de lucru, lichiditate și solvabilitate ne determină riscurile ce pot apărea în ciclul afacerii noastre.

Analiza performanței financiare a companiei

Performanța financiară se referă la structura veniturilor și cheltuielilor din companie, evoluția lor în timp și totodată la ratele de profit pe care aceasta le înregistrează.

Analizând performanța regulat, se poate obține imaginea clară a cheltuielilor pe fiecare categorie în parte (pondere salarii, utilități, costuri producție) și într-un final a profitului obținut. 

Cum aș putea să obțin o performanță mai bună a companiei eficientizând costurile? 

Analiza fluxurilor de numerar

Importanţa fluxului net de numerar (cash-flow) în diagnosticul financiar este dată de faptul că firma poate înregistra profit net și să nu dispună de lichidități sau să înregistreze pierdere și să dispună de lichidităţi. Cele trei fluxuri de numerar prezente în activitatea oricărei firme, operațional investițional și financiar redau semnalele de business și modalitatea corectă sau incorectă în care compania utilizeaza sursele de numerar. 

Interpretarea rezultatelor financiare

Rezultatele analizei financiare sunt foarte importante și pot fi comasate într-un singur raport. Însa, cel mai important pas este interpretarea acestora în raport cu modelul de business, stadiul în care se află afacerea și firmele din același sector de activitate pentru a lua cele mai bune decizii de viitor.

Consultanță în finanțare

Nevoia de finanțare

Orice afacere are nevoie de un mix de finanțare corect pentru a-și desfășura activitatea în parametrii normali și pentru a se dezvolta sustenabil. Acest mix de finanțare poate fi compus din surse interne reprezentate în principal de profitul generat sau din surse externe precum facilități de credit, leasing, factoring, scrisori de garanție și nu numai. 

Pentru a nu risca un blocaj sau o piedică în dezvoltare, primii pași importanți sunt: determinarea nevoii de finanțare, dimensionarea corectă a acesteia și nu în ultimul rând structurarea eficientă

Tipul finanțării potrivite

Alege soluția  potrivită afacerii tale. Fie ca ai nevoie de bani pentru activitatea curentă sau pentru investiții este bine sa știi ca exista o serie de facilități de credit pe care le poți accesa precum linie de credit, scontare instrumente de tipul cec sau bilete la ordin, factoring, credit de investiții, credit pentru proiecte cu fonduri europene. 

Procesul atragerii fondurilor

Exista o zicală adevărată pe care o cunoaștem cu toții care spune: “Dacă eșuezi să te pregătești, pregătește-te să eșuezi.”

Așadar, după determinarea nevoii de finanțare și a soluției potrivite, urmează să te îndrepți către finanțator. Procesul de atragere a fondurilor pleacă de la pregătirea planului de afaceri și a documentației complete. 

Intermediere financiară

Solicitare finanțare

De cele mai multe ori procesul de solicitare a unei finanțări consumă timp și multă energie care poate fi depusă în ceea ce contează cu adevărat în afacerea ta. Pornind de la contactarea finanțatorului, completarea formularelor stufoase și până la obținerea unei oferte de finanțare, poate dura chiar și câteva zile. Chiar, tu mergi către un singur finanțator sau vrei sa alegi cea mai buna ofertă din piață?

Menținerea relației în procesul de atragere a fondurilor

Emiterea unei oferte de finanțare nu asigura și acordarea fondurilor. În continuare vei trece printr-un proces complex de analiză al finanțatorului. Suportul în tot procesul de negociere și aprobare ce pleacă de la supervizare, colectare și elaborare documentație de credit, consultantă și asistență pentru furnizarea de documente suplimentare și informații corespunzătoare către bancă, te ajută sa nu pierzi timp și să nu ai bătăi de cap.

Finalizarea tranzacției

Am ajuns la final. Ca tot procesul sa fie eficient, ai nevoie de suport în procesul de semnare și implementare a facilității de credit ce poate include: intermediere în obținerea rapoartelor de evaluare, ofertelor și polițelor de asigurare, recomandare și derulare a relației cu notarul (întocmire documentație, obținere oferta, semnare contract) și cu alți terți ce intervin în tot procesul de creditare.

Estimare gratuita

Solicită o discuție

Vrei sa afli mai multe despre serviciile oferite și cum te pot ajuta în îmbunătățirea sănătății financiare sau în dezvoltarea afacerii pe care o conduci?